donderdag 31 maart 2011

Haarperikelen





Oké dames, i need your help! Ik wil meer volume in mijn haar en een nieuw kleurtje, but i don't know how
Om mij te kunnen begrijpen moeten we even terug in de tijd.



Vorig jaar mei had ik lang haar (tot de helft van mijn rug), maar ik was het zo beu dat ik het in dit modelletje  heb laten knippen. Het was asymmetrisch van voor en zeer kort vanachter. Achteraf kon ik mijn haar zelfs niet meer vastmaken.

Sindsdien heb ik mijn haar niet meer laten knippen en nu is het half lang ( het komt iets over mijn schouders). Het grote probleem is dat mijn haar zo plat als een pannenkoek hangt. Sinds ik een hoofddoek draag verlies ik verschrikkelijk veel haar en nu heb ik nog amper volume in mijn haar. Daarom wil ik jullie hulp: wat voor kapsel kunnen jullie mij aanraden om meer volume te creëren? Je moet wel weten dat ik terug lang haar wil, dus er mag niet zoveel van de lengte af.

UPDATE: Ik heb besloten om mijn haar ook te kleuren. Dat ga ik straks al doen, ik heb de kleur goudblond (Casting creme gloss) gekozen. Ik heb nu donkerbruin haar, als je naar mijn wenkbrauwen kijkt, weet je meteen welke kleur ik heb *klik*. Ik gok er dus op dat wanneer ik mijn haar goudblond kleur ik een mooi caramel/honing-achtige kleur zal verkrijgen. Op hoop van zegen dus...

Of raden jullie mij aan om gewoon even door te bijten en mijn haar te laten groeien?


3 opmerkingen:

  1. Ik draag al meer dan 11 jaar en een hoofddoek. Hamdoulillah is mijn haar er alleen maar beter op geworden. Wel heb ik last van dat 'platte' als ik de hele dag een hoofddoek op heb. Maar na het douchen (na dat mn haar droog is) weer 'normaal'. Ik raad je af om je haar in laagjes te knippen. Dan lijkt je haar dunner (tenminste bij mij wel)

    Ik vind een halflange Bob wel erg mooi. Maar de voorste plukken zijn nog te kort daarvoor. En aan de andere kant wil ik mijn haar weer super lang laten groeien. :)

    Heel verhaal :p

    Oh ik zie je foto's trouwens niet.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja was even vergeten foto's te plaatsen, ze staan er nu wel.
    Mijn haar is van zich zelf golvend, maar als ik het brush of stijl dan is het mega plat en zit er totaal geen volume in. Wat ik ook doe, ik krijg er geen volume in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn haar is er alhamdulillah niet slechter op geworden sinds ik mijn hoofddoek draag, maar net als Nadia zei wel plat hihi. Helpt het niet om je haar een beetje nat te spuiten met een plantenspuit (of iets wat er op lijkt?) en dan een beetje mouse of iets? Succes met kleuren, hoop dat het zo mooi wordt als je het beschrijft!

    BeantwoordenVerwijderen