dinsdag 7 juni 2011

Not in my name

Soms heb je zo van die liedjes die je echt raken, liedjes die echt gevoelens losmaken. Zelf ben ik ook een vrij gevoelig persoon, maar het is niet altijd even gemakkelijk om dat duidelijk te maken en af en toe vind je dat liedje dat exact zegt wat jij bedoelt.

Ik ben een trotse moslima! Ik probeer mij zo goed mogelijk te gedragen naar de regels van de islam, but hey, nobody's perfect . Islam geeft mij rust, geeft mij hoop en geeft mij liefde...En soms vind ik het zo frustrerend dat er mensen zijn die Islam volledig verkeerd interpreteren of wanneer er mensen zijn die er zo'n verkeerd beeld van hebben en dat die zelfs niet naar jou willen luisteren.

Deze ochtend zat ik in de auto en ineens speelde er een liedje af van Sami Yusuf. Ik had dit liedje al vaak gehoord, maar ik heb er nog nooit echt naar geluisterd, tot deze ochtend. En echt, ik kreeg er tranen en kippenvel van. Dit liedje geeft exact weer hoe ik over bepaalde zaken denk! Dus ik zou zeggen luister naar het liedje. Ik zou ook graag jullie mening hierover willen horen..

Hebben jullie ook zo'n liedje dat precies gewoon voor jullie is gemaakt? Of ervaren jullie soms ook dat sommige liedjes exact kunnen verklaren hoe jullie je voelen?


5 opmerkingen:

  1. liedjes over hoe ik denk over sommige zaken niet, maar liedjes over verdriet, kinderen, de dood of dat soort dingen daar kan ik echt van gaan huilen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken het nummer, erg mooi. Ik ben niet zo snel aan het huilen bij liedjes, dat heb ik vaak alleen bij beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ik ben zo'n pussy :p
    Het is niet echt huilen hoor, wel glazige oogjes :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sami Yusuf ken ik, die heeft wel van die gevoelige liedjes, ook al versta ik niet alles, ze komen zo al heel gevoelig over. Ik heb dat soms ook wel, maar vergeet bij welke liedjes ik dat had! Maar begrijp je helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Ilse: Ken je Maher Zain? Hij heeft ook hele mooie liedjes, is dezelfde genre!

    BeantwoordenVerwijderen